امروز : دوشنبه، 1 آبان ماه 1396
 
کد خبر:46276 تاریخ انتشار : 1395/5/25-14:47:40
مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کشور:
سیاست خارجی برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است / اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی از الزامات پیشرفت کشور است
مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه سیاست خارجی برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد، اظهار کرد: تاکید به وابستگی و ارتباط با قدرتهای پوشالی مثل آمریکا و غرب که خود در مرز بحران های اقتصادی قرار دارند خلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
لینک کوتاه http://www.bso.ir/id/46276
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی هرمزگان  با بیان اینکه دهه چهارم دهه عدالت و پیشرفت است و درخواست رهبری نیز با همین عنوان مناسبت دارد، گفت: در همه حوزه ها هم پیشرفت و هم عدم پیشرفت وجود دارد ارزیابی بنده این است که نمی توان عنوان موفقیت را برای اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرد چون مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز فرمودند که از اجرای اقتصاد مقاومتی راضی نیستند.
 
حسینی افزود: اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی از الزامات پیشرفت و پیشرفت درون زا است که متاسفانه نه تنها در حوزه اجرا بلکه در حوزه گفتمان سازی نیز پیشرفتی که  مدنظر و کافی بود، اتفاق نیفتاده است.
 
مسئول قرارگاه احمدی روشن ادامه داد: هنوز ذهنیت درست و درخوری نسبت به اقتصاد مقاومتی  در بین مجامع تخصصی و عمومی که منجر به تغییر رفتار دولت، نهادهای حاکمیتی و مردم شود، در کف جامعه بوجود نیامده است.
 
  حسینی با اشاره به موانع تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بخشی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی  ارتباط مستقیمی با مسئولان و بخشی از آن به مردم، نهادها، رسانه ها و کنشگرهای اجتماعی که در جامعه تاثیر می گذارند، ارتباط دارد.
 
 وی با بیان اینکه فهم گفتمان اقتصاد مقاومتی به مردم ارتباط دارد و آنها متاثر از رسانه ها هستند، تصریح کرد: مجموعه های جریان ساز مثل جنبش های دانشجویی و رسانه های اجتماعی هم جدی در رسانه و درخور رسانه از خود نشان نداده اند هرچند که تلاش های خوبی انجام شده است.
 
مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن یاد آورشد: فقط در بخش خبر صدا وسیما به تولیدات داخل و درون زا بودن اقتصاد مقاومتی پرداخته شده است اما در رسانه ملی  اقدام قابل توجهی انجام نشده است در صورتی که بخش پیام های بازرگانی ظرفیت بسیار بالایی دارد و نیز در مجموعه های داستانی کمتر به جنبه های اقتصاد مقاومتی پرداخته است.
 
حسینی ادامه داد: متاسفانه در حوزه های مختلف دچار کلی گویی شده ایم بخصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئولان کتابهایی منتشر و سخنرانی هایی داشته اند که در مقایسه با سخنرانی های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) کمتر به مصداق پرداخته اند و نمونه های عینی کمتر به مردم ارائه کرده اند.
 
وی افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مصداقی، دقیق تر و قابل فهم تر است اما کسانی که وظیفه تبیین و تشریح را برعهده دارند هیچ اقدامی انجام نداده اند و صدا و سیما جز در بخش خبر در سایر بخش ها کاری انجام نداده است.
 
مسئول قرارگاه احمدی روشن با اشاره به وضعیت گفتمان سازی گفت: در مجامع دانشگاهی و حوزه هم اتفاق خاصی نیفتاده است به گونه ای که حتی مفهوم دقیق، روشن و عینی از اقتصاد مقاومتی دست پیدا نکرده اند به همین دلیل نتوانستند این حوزه را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
 
حسینی ادامه داد: با توجه به سندهایی که دولت منتشر کرده است اقداماتی که تاکنون در حوزه اقدام و عمل صورت گرفته است فقط طرحی بر روی کاغذ بوده است بنابراین  اگر جایی کاری صورت گرفته است مبنی بر اراده فردی دلسوز بود و هنوز نظامند تحول جدی نه تنها در دولت دیده نشده است بلکه برعکس آن شنیده می شود.
 
 وی اظهار کرد: دولت روی فروش نفت خام با افتخار مانور می دهد و ادعا می کند که در راستای اقتصاد مقاومتی فروش نفت را بیشتر کردیم در صورتی که فروش نفت در میادین مشترک مد نظر بوده و حتی در ابلاغیه سیاستهای اقتصاد مقاومتی رهبری هم وجود دارد اما اصلا این رویکرد به طور جدی لحاظ نیست که در دولت خام فروشی بدون توسعه صنایع پتروشیمی بالاخص صنایع پایین دست پتروشیمی مثلا در حوزه نفتی را بعنوان دفاع از اقتصاد مقاومتی عنوان می شود.
 
مسئول قرارگاه احمدی روشن تصریح کرد: دربخش کشاورزی اتفاقات خوبی افتاده و وابستگی کشور به گندم کمتر شده است اما  سیاست خارجی برخلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد چون به وابستگی و ارتباط با قدرتهای پوشالی مثل آمریکا و غرب که خود در مرز بحران های اقتصادی قرار دارند تاکید کردند که خلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
 
حسینی با اشاره به سیاست های باتکی موجود در کشور تصریح کرد: از لحاظ سیاست های بانکی علی رغم صحبتهایی زیادی  که شنیده می شود حمایت جدی  از تولید مشاهده نکردیم و حال عجیب تر این است که بدون اینکه تولید و کشاورزی دارای رونق جدی و مشاغل تولیدی در کشور بازده داشته باشند بانکها هنوز  در صدر بازدهی کشور قرار دارند که یکی از علامت سوال های بزرگ در عملکرد اقتصاد مقاومتی است.
 
وی با بیان اینکه تشکل های دانشجویی بایستی نسبت به مسائل اساسی کشور موضع داشته باشند، بیان کرد: ابتدا تشکل های دانشجویی نباید نقش خود را نسبت به مسائل کشور کم اهمیت بدانند بلکه موضع خود را در خصوص مسائل اساسی کشور مثل بیکاری در حوزه صنعت، گرانی در محصولات اساسی زندگی و بخش مسکن بیان کنند.
 
 
مسئول قرارگاه احمدی روشن ادامه داد: کسب اطلاعات کافی و وافی پیش شرط موضع گرفتن تشکل های دانشجویی است و باید نسبت به مسائل مسلط شوند و سپس از مسئولان مطالبه کنند تا وظیفه آنها که تامین حقوق مردم و مستعفین است، محقق شود.
 
حسینی افزود: تشکل های دانشجویی با گفتمان سازی بایستی مسائل کشور را برای همه اقشار جامعه تبیین کنند و ذهنیت و انتظارات آنها از دولت را به درستی شکل دهند که چه اتفاقی راهکار واقعی برون رفت کشور از وضعیت فعلی است و راهکار پیشرفت واقعی چیست.

وی با بیان اینکه نگاه پیشرفت کشور  باید از درون باشد، خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی بایستی مصادیق پیشرفت درون زا مثل وظیفه بانکها در حمایت از تولید، وظیفه دولت در تولید، کشاورزی، تامین مسکن و وظیفه دولت در مقابله با فساد از طریق نظام شفافیت اطلاعات و گسترش نظام شفافیت اطلاعات را برای مردم تببین کنند نه اینکه تحت عنوان منافع ملی جلوی شفافیت اطلاعات را بگیرند و زمینه ایجاد فساد و عدم تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نظرات
نام:
ایمیل:
* کد امنیتی:
* نظر:
نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بسیج دانشجویی بلامانع است