مسئول بسیجی دانشجویی استان کهگیلویه و در جمع مردم و دانشجویان لنده:

در۲۲بهمن امسال بغض فرو خفته خود در این سال ها را فریاد خواهیم زد/ خواسته و ناخواسته در معرفی رژیم منحوس پهلوی به نسل های بعد کوتاهی شده است .

راهپیمایی۲۲بهمن میثاقی دوباره با ارزش ها و آرمان های انقلاب و قدردانی از دستاوردهای انقلابددر دهه پنجم انقلاب است که بغض فرو خفته خود را در این سال هاو در این مقطع حساس از تاریخ فریاد خواهیم زد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی : دکتر شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد در همایش بزرگداشت چهل سالگی انقلاب در شهرستان لنده در جمع دانشجویان با عرض تلسیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و با سلام و درود به روح پاک شهیدان و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران اسلامی به رغم جهان خواران و برخلاف پیش بینی ها، تحلیل ها و تبیین های نظام سلطه اعم از غرب و شرق، داخل و خارج، چهل ساله شد.

دکتر مهدوی افزود: چهل سال مجاهدت، چهل سال مقاومت، چهل سال مظلومیت، چهل سال عزت و اقتدار، چهل سال جهاد و سازندگی، چهل سال بالندگی، چهل سال تهدید، چهل سال تحریم و چهل سال وحدت، ناظر به برخی شبهات است که متاسفانه امروزه در فضای جامعه مطرح است و اینکه حال که انقلاب اسلامی چهلمین سالروز خود را تجربه می کند، آیا انقلاب اسلامی اتفاقی بوجود آمده است یا ساخته و پرداخته است؟ چون تفاوت است میان یک پدیده اتفاقی و ایجاد یک پدیده ساخته شده.



آیا انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم خود و عبور از چهل سالگی به سرنوشت بیماری های متعارف  سایر انقلاب ها دچار می شود؟ و بعد از فراز ها به فرود می رسد؟

قالب های سیاست و قدرت در درون نظام برآمده از انقلاب اسلامی کدامند؟

پاسخ به این پرسشها در این وقت کوتاه شاید بشود روشنگری کرد و رفع غبار فتنه ها کرد و عرض می کنم که انقلاب پژوهان دو نوع انقلاب می شناسند: در نوع اول انقلابی که اتفاقی می افتد یعنی به طور ناگهانی در اثر یک یا چند عامل طی یک نصف روز تا یک یا سه و چهار سال زمینه سازی اتقافی می افتند مثل انقلاب فرانسه.



در نوع دوم انقلابی که ساخته می شود به این معنا که در فرایند تکاملی و یک روند تدریجی در طول زمان که ممکن است خیلی سالها طول بکشد، ساخته می شود.

انقلاب های اتفاقی محصول اتقای های فکر و سیستم های ماهیتاً سیاسی و برانداز رژیم قبل می باشند که عموماً بر سخت افزار ها، خشونت، خون ریزی ها و کودتا تکیه دارند.

در این گونه انقلاب ها یک عده خاص در حلقه اول قرار دارند و همه امور را بدست دارند به  طوری که بعد از پیروزی این حلقه اصلی بر سر تقسیم غنایم دچار اختلاف با یکدیگر می شوند، که در نهایت کل انقلاب با شکست و تسلیم رو به رو می شود.

مهدوی در تشریح و تبیین انقلاب اسلامی، گفت: اما در انقلاب های ساخته شده،  تکیه بر نرم افزار ها و قلوب افراد و دل ها دارد و در این انقلاب ها رهبران انقلاب در حلقه اول قرار دارند، هرچند هدایت حرکت کل انقلاب را برعهده دارند، اما بعد از پیروزی دچار اختلاف بر سر منافع نمی شوند و نه اینکه سرنوشت انقلاب به سرنوشت افراد حاضر در حلقه اول گره خورده است.



وی تصریح کرد: انقلابی که اگر در یک روز 72 تن از سران آن حتی نخست وزیر و رئیس جمهور آن شهید شوند، خللی در سرنوشت انقلاب ایجاد نمی شود بلکه مردم آن بیدار تر وهوشیار تر می شود.

انقلابی که در برهه ای از زمان حلقه اول آن در حد رئیس جمهور و حتی قائم مقام نظام درچار لغزش می شود، ولی مردم آن هوشیار تر می شوند، انقلابی که قالب های سیاسی اش را خدا، اسلام(تشیع) و مردم انقلابی تشکیل می دهند، اگرمسئولان انقلاب دچار مسئله شوند، قالب تغییر نمی کند.

آنهایی که دچار مسئله های سیاسی، اقتصادی و اختلاف های سطحی می شوند، از قالب و مثلث انقلاب خارج می شوند و قالب انقلاب تغییر نمی کند.



انقلاب اسلامی از جنس انقلاب های نوع دوم است و اتفاقی نیست، بلکه انقلابی ساخته شده در طی یک فرایند که محصول قرن ها متمادی زحمات علما و مراجع نظام بودند و لذا انقلاب اسلامی در سال 42 به رهبری امام خمینی فرایند و حرکت آن اجرا شد.

وگرنه اساساً تاسیس مرکزی بنام حوزه علمیه قم در 200 سال جزی از پازل و روند تکاملی وحرکت انقلاب اسلامی محسوب می شد. فتوای میرزای شیرازی، مشروطه، هجرت های علما از نجف اشرف به قم، حرکت های بیدارگرایانه علما و حتی دانشجویان جزئی از روند تکاملی انقلاب اسلامی است.

این انقلاب محصول یک گروه تشکیلاتی نیست بلکه در قلب میلیاردها انسان مسلمان و آزاده جا دارد.



وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی احیاگر تفکر دینی و دمیدن روح خدا باوری در جهان بی روح و مادی گرایانه روزگار معاصر ما بوده و هست. لذا اینکه علت انقلاب اسلامی را سقوط حکومت شاهنشاهی بدانیم و گفته شود، انقلاب را محدود به یک فرآیند یا یک توطعه که برای سرنگونی حکومت شاه یا احیانا تنبیه حکومت شاه، انقلاب اسلامی را تقلیل دادیم.

 

از این جهت مقایسه انقلاب اسلامی با رژیم گذشته اجحاف در حق انقلاب اسلامی است چرا که ما قبل از این انقلاب چیزی نبودیم و ما به معنای کشور ایران در مجامع بین المللی و حتی منطقه آن روز، کشور قابل ذکری نبودیم، حقیر بودیم و وابسته بودیم.

 

لذا هیچکدام از نظریات انقلاب چه ساختارگرایانه و چه روانشناسانه و چه جامع شناختی قادر به تبیین ، تحلیل و گزارش انقلاب اسلامی نیستند چرا که نه نمادی و نه شباهتی و نه نشانی از انقلاب های قبل را ندارد. لذا انقلاب پژوهان غربی و شرقی ناکارآمد بودن نظریات علوم سیاسی و اجتماعی را در متن انقلاب پذیرفته اند و بر عنصر های مهم تری مثل خدا، رهبر دینی و عنصر شیعی انقلابی اعتراف کرده اند.



این انقلاب عبادتش در سیاست و سیاستش در عبادت، به همین حاطر حتی احکام اخلاقی آن هم سیاسی می گردد.



در انقلاب اسلامی پا برهنگان، زجرکشیدگان تاریخ ،کوخ نشینان، دهقانان، کارگران، دانشگاهیان، کارمندان در آن نقش آفریدند وبه دنبال سهام نیستند و در ادامه آن برای تداوم از جان و مال خود می گذرند.



وی در ادامه افزودند: وقتی از امام می پرسند با کدام سربازان مبارزه می کنید، می گوید سربازان من در گهواره هستند. حکایت سربازان در گهواره قصه عجیبی است و همان ترجمان جریان یافتگی انقلاب در اعماق تاریخ و مبتنی بر  تعبیراتی است که رهبر عزیز فرمودند که چهل سالگی انقلاب به معنای پیری نیست بلکه به معنای رشد و بالندگی و پویایی نظام است.



لذا می توان به سوال اولیه جواب داد که انقلاب اسلامی دچار فرزند خوری نمی شود بلکه فرزند پروری می کند و نه دچار چرخش معکوس چرا که جنس این انقلاب متفاوت از انقلاب های دیگراست.



بر این اساس تاکنون هیچ سند و مدرکی دال بر تفاهم نامه امامین انقلاب با یک گروه و جریان برای اداره نظام و انقلاب منتشر نشده است بلکه رهبران نظام بارها گفته اند که ما با هیچ کس در اداره جامعه و هدایت انقلاب عقد اخوت نبستیم و " میزان حال فعلی افراد " است. حال می توانیم دریابیم که آن همه تخریب و شایعه و هجمه علیه رهبر معظم انقلاب در حال حاضر و علیه حضرت امام راحل در دوره  حیات امام (ره) به چه دلیل بوده است؟


چون رهبران دینی  انقلاب هیچ تفاهم نامه ای با هیچ کسی و گروه خاصی برای تقسیم مناصب و غنایم نداشته و ندارند و تنها حکومتی است که رهبری عالی آن پدیده آقازدگی ندارد و آقازاده ها شان محروم ترین قشر جامعه از مواهب حکومت  هستند.


بنابر این انقلاب اسلامی عبور از تمام منیات ، طمع، تکبر، غرور و خوی اشرافی گری بود و مجاهده و مبارزه  در طول زمان علیه همه فرعون های داخلی وبیرونی است و دریک یک جریان خاص و گروه خاص خلاصه نمی شود،بلکه با مشارکت آگاهانه همه ملت با هدایت ولی فقیه است.


مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: بنابراین ما چهار دهه جنگ، تهدید . تحریم را پشت سرگذاشتیم و تحریم ها و تهدید و جنگ های دیگری را در پیش داریم و مادامی که به اصل انقلاب توجه کنیم و به ریسمان ولایت چنگ بزنیم، از موانع موجود و موانع پیش رو عبور خواهیم کرد.

مشکلات کنونی ما بخصوص در حوزه اقتصاد ناشی از عدم درک صحیح و اعتقاد به ظرفیت های اقتصادی درون کشور است و هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارد عیب هایی که هست از مسلمانی ماست وگرنه اسلام به ذات خود عیبی ندارد .

 


دکتر مهدوی تأکید کرد:اینکه این روز ها البته در برخی محافل محدود متاسفانه از رژیم پهلوی یاد می شود ناشی از عدم تبیین درست  انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه و ناآگاهی از وضعیت رژیم پهلوی است .

البته بعضی ها خوب می دانند پهلوی ها چه کسانی بودند و تعمدا برای احیاء آن وضعیت کار می کنند و مسئله ی جدیدی نیست، هرچند که این ها دروغ می گویند چون از تمام مزایا و حتی مناصب و جایگاه های این نظام بهرمند هستند.

 

اما صحبت ما با کسانی است که پهلوی را نمی شناسند و شناختی از آن ندارند این است که  از خاطرات خودشان تحقیق کنند و ببینند فقط فساد اخلاقی و جنسی  در دربار پهلوی اول و دوم  چه فاجعه ای بود تا به رسد به سرسپردگی آنها به غرب و دیگر مسائل .ما هم باید اذعان کنیم که خواسته یا ناخواسته در معرفی رژیم منحوس پهلوی برای نسل جوان و نوجوان کوتاهی شده است و این وظیفه همه به خصوص سیستم های آموزشی ماست.


یا اینکه گفته می شود انقلاب ناکارآمد بوده است هم در خارج و هم در داخل. اگر این چهل سال انقلاب اسلامی ناکارآمد و شکست خورده بود چرا هیچ شبی از ترس آن آرامش ندارند؟


مهدوی گفت؛ راهپیمایی۲۲بهمن میثاقی دوباره با ارزش ها و آرمان های انقلاب و قدردانی از دستاوردهای انقلابددر دهه پنجم انقلاب است که بغض فرو خفته خود را در این سال هاو در این مقطع حساس از تاریخ فریاد خواهیم زد.

ارسال نظر


captcha
ویژه ها
آخرین اخبار