دوره ایران ۱۴۳۵ ویژه دانشجویان دختر در مجتمع آموزشی تربیتی سیدالشهدا برگزار شد / دوره‌ای برای رسیدن ایران به مرجعیت علمی

دوره ایران ۱۴۳۵ ویژه دانشجویان دختر سراسر کشور در مجتمع آموزشی تربیتی سید الشهدا برگزار شد و نفرات برتر این دوره اعلام شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجوییدوره ایران 1435 ویژه دانشجویان دختر سراسرکشور با محوریت شناسایی مشکلات کشور و ورود به این مشکلات با رویکرد حل مسئله به همت واحد خواهران قراگاه شهید احمدی روشن در مجتمع اموزشی تربیتی سید الشهدا ع برگزار شد و نفرات برتر این دوره اعلام شدند.


راضیه ادیبی، مسئول دوره ایران 1435 خواهران در تشریح دلیل نام گذاری این دوره به نام ایران ۱۴۳۵ گفت: مقام معظم رهبری در دیداری سال ۸۵ مطرح می کنند که جریان علمی به سمتی حرکت کند که در۵۰ سال اینده به یک مرجعیت علمی برسد و بعد از محاسبه این ۵۰ سال به سال ۱۴۳۵ رسیدیم و بچه‌هایی که در این دوره شرکت می کنند بتوانند خواسته مقام معظم رهبری را در ۵۰ سال اینده برآورده کنند.

ادیبی در بیان شاخص‌های این دوره و تفاوت هایش با دوره‌های دیگر گفت: دوره‌هایی که برگزار می‌شوند، چند ایراد دارند که مسئولین آنان نمی‌توانند ثابت بکنند که به اهداف رسیدند و شاخص‌های سنجش پذیری برای اثبات این مسئله ندارند. پس از بررسی دوره‌های متفاوت به چند ویژگی رسیدیم که در وهله اول باید دوره فعالیت محور باشد و نکته بعدی در رابطه با این دوره، نداشتن نقش توسط افراد مسئول است تا فراگیران خود یاد بگیرند، علاوه بر داشتن استقلال فکری در فعالیت به جمع اندیشی نیز  بپردازند.

وی بیان کرد: پس از جمع اندیشی و عرضه یک راه حل توسط خود دانشجویان اساتید جهت ترمیم ورود می کنند و به اصلاح یا ارتقا راه حل می‌پردازد.

ادیبی افزود: ما در ۱۴۳۵ دانشجویی را تربیت می‌کنیم که کنش گر و از حیث تشکلی بودنش به مسائل و مشکلات کشور نگاه کند با رویکرد حل مسئله ورود کند، زیرا اعتقاد ما این است فرآیند رسیدن از مشکل به مسئله جز با فکر کردن نمی‌رسد.

ادیبی در ادامه تشریح فرآیند دوره ۱۴۳۵ و ویژگی‌های افراد حاضر در دوره گفت: ویژگی‌های که برای افراد جهت شرکت در دوره لحاظ کردیم از قبیل: تامل، صبر و فضای فکری بود و آیا به مسائل کشور اصالت می دهند و توانایی حل را دارند یا خیر؟ که بر اساس این محور‌ها و شاخص‌ها سوال‌های مصاحبه را طرح کرده و افراد را گزینش کردیم.

ادیبی در تبیین ویژگی‌های اساتید این دوره گفت: اساتیدی را انتخاب کردیم که در حل مسئله‌ای متمرکز بوده باشد و از کسانی دعوت کردیم که خود در بطن مسئله هستند و می تواند مشکل را حل می کند.

این فعال دانشجویی در تشریح چگونگی برگزاری دوره گفت: در گام اول دوره یک همدلی را بین افراد شرکت کننده جهت حل مشکلات مسائل کشور ایجاد کردیم تا بتوانیم در این مسیر به این موفقیت برسیم در گام دوم افراد شرکت کننده تحت عنوان مشله به فعالیت می‌پرداختند که مشکلی را انتخاب می‌کردند و به مسئله می‌رسیدند و فردای آن روز با حضور استاد به بررسی این مشله‌ها می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در گام سوم شاخصی که ما در فهمیدن مسئله‌ها ترسیم کرده بودیم این بود که کسی این مشکل را فهمیده باشد باید بتواند به انواع مختلف از قبیل: کاریکاتور و شعر و طنز بیان کند و فراگیران به بیان این مشکل و مسئله‌ها در قالب‌های مختلف می‌پرداختند.

ادیبی افزود: پس از بررسی اساتید، در گام سوم فراگیران دوره مشکلاتی را که ما مطرح کردیم را انتخاب می کردند و دانشجویان حول محور، مشکلی که انتخاب کرده بودند، گروه بندی می‌شوند و به حل این مشکل در قالب یک تشکل دانشگاهی می‌پردازند و آن را ارائه می دهند.

این فعال دانشجویی در توضیح چگونگی ارتباط با فراگیران دوره پس از اتمام دوره گفت: در دوره راهنماگر‌هایی بودند که در ساحت اندیشه به فراگیران کمک می کردند، راهنماگر‌ها با حضور خود و ایجاد سوال و مطرح کردن سوالات به جهت فراگیران دوره در حل مشکل و رسیدن به مسئله کمک می‌کنند.

وی افزود: این راهنما گر‌ها از برگزیدگان دوره قبلی ۱۴۳۵ هستند که با توجه به تجربه و مسائلی که رو به رو بودند کمک می‌کنند.

ادیبی در پایان یادآور شد: از گروه های برتر که در حل مشکل و رسیدن به راه حل موفق تر بودند، تقدیر به عمل آمد و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

ارسال نظر


captcha
آخرین اخبار