تشیع انگلیسی، شعبه‌ای از "اسلام آمریکایی"

فرقه‌ای که با شهادت و جهاد نسبتی ندارد. بی‌خطر برای طاغوت و ظالمین و از کنار آمریکا و اسرائیل نیز با سکوت عبور می‌کند. "شیعه انگلیسی" ترجیح می‌دهد بر پیکر خونین امام حسین (ع) گریه و مویه کند تا در رکاب پسر رسول خدا کشته شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی / به نقل از البرز؛بازخوانی پرونده فرقه شیزازی 

1 _ شیعه انگلیسی کیست و چه اقداماتی تا کنون انجام داده است.؟

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، موضوع حمایت جنبش صهیونیستی «تبلیغ اسرائیل» از ساخت یک مسجد و حسینیه در گُلدرز گرین   (golders green ) لندن در رسانه‌های بریتانیا بسیار برجسته شد.

جوزف کوهن رئیس و بنیانگذار این جنبش که شخصا از حسینیه بازدید کرده گفته که صهیونیست ها پس از آنکه اطمینان پیدا کردند این مرکز مانند ایران نیست، هوادار تشیع خمینی نیست و وابسته به تشیع شیرازی است از ساخته شدن آن حمایت می کنند. کوهن به ۶۰۰۰ یهودی مخالف ساخت حسینیه گفته است:

"این مکان متعلق به آیت الله خمینی نیست، متعلق به آیت الله شیرازی است، بنابراین ارتباطی با روز قدس ندارد، افرادی که با آنها دیدار کردیم بسیار مهربان و خونگرم بودند و از ما استقبال کردند. "

 و نکته درست در همین جمله جوزف کوهن است که «شیعه لندنی» چون «شیعه خمینی» نیست، پس باید به آن آزادی عمل داد. در واقع برنامه روشن است: آلترناتیوسازی در برابر ایدئولوژی شیعی جمهوری اسلامی. و چه هدفی استراتژیک‌تر از این می تواند برای صهیونیست‌ها وجود داشته باشد؟

پادشاهی بریتانیا سابقه‌ای تاریخی در تفرقه‌افکنی در مستعمرات خود به ویژه ممالک اسلامی داشته و دارد؛ سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" ( به انگلیس divide and conquer  ) نیز برگرفته از رویکرد تاریخی انگلیسی‌ها به سیاست‌خارجی است.

 

تشیع انگلیسی، شعبه‌ای از "اسلام آمریکایی" است؛ فرقه‌ای که با شهادت و جهاد نسبتی ندارد. بی‌خطر برای طاغوت و ظالمین و از کنار آمریکا و اسرائیل نیز با سکوت عبور می‌کند. "شیعه انگلیسی" ترجیح می‌دهد بر پیکر خونین امام حسین (ع) گریه و مویه کند تا در رکاب پسر رسول خدا کشته شود. تشیع انگلیسی هدفش حرکت در مسیر اصلاح دین رسول خدا نیست و تنها بر تفرقه و اختلافات تأکید دارد. "تکفیر" می‌کند. ناسزا می‌گوید. به مقدسات سایر مسلمانان توهین می‌کند و به تنها حکومت شیعی جهان می‌تازد.

 

فرقه‌سازی و ایجاد انشعاب در ادیان از جمله دستورکارهای سرویس اطلاعاتی در جهان اسلام بوده است؛ پیدایش فرقه‌های وهابیت و بهاییت از جمله طرح‌های سرویس اطلاعاتی انگلیس برای ممانعت از اتحاد جهان اسلام بود که گرفتارشدن برخی کشورهای اسلامی در این دام ، آنچه امروز - نه تنها در دنیای اسلام - بلکه در سراسر جهان با عناوینی چون افراط‌گرایی و ... از آن یاد می‌شود را رقم زده است.

 

اهداف اصلی جریان شیرازی را چنین بر شمرد:

1 _ تلاش برای مرجع تراشی با بسترسازی بیگانگان.

2 _ مخالفت صریح و آشکار با انقلاب اسلامی ایران و اغفال جوانان و تشویق به عدم پیروی از انقلاب اسلامی که در جایی صادق شیرازی گفته است: "جوونا گول نخورید!! مثل پدراتون که بعضی هاشون گول خوردن نشید، تاریخ پیغمبر رو خودتون بخونید، هر چی میگن نگید راست میگه! نگید درست میگه".

 3 _ تخریب شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

 4 _ مخالفت با فلسطین (مسئله محوری جهان اسلام) .

 5 _ حمایت استکبار جهانی  ( از فرقه ی شیرازی ) به ویژه استعمار پیر (انگلیس) .

6 _ حمایت از منافقین (صادق شیرازی در جایی می گوید پیامبر یک نفر منافق را  هم نکشت) .

7 _ همسو بودن با جریان فتنه.

8 _ همسویی با انجمن حجتیه در انحرافات سیاسی.

9 _ پیروی از دکترین جدایی دین از سیاست.

10 _ سکوت و نفاق و مواضع دوگانه نسبت به تحولات عراق و جریان تکفیری داعش.

11 _ حمله به نمادهای اهل تسنن.

12 _  پروژه شهید سازی (سید محمد شیرازی) که گفتند وی را جمهوری اسلامی پس از شکنجه به شهادت رسانده است. جالب اینجاست که صادق شیرازی هیچ موضعی درباره داعش نشان نمی دهد و سکوت می کند چرا که داعش را آمریکا و انگلیس تأسیس نموده است. "

13 _ ارایه جلوه‌ای خشن ، بی منطق و مشمئزکننده از اسلام در وجه شیعی آن است.

این عده متحجر که خود را حامی شیعه می دانند وقتی که داعش به حرم اهل بیت ع در سوریه و عراق حمله کردند برای دفاع شرکت نکردند بلکه با سخنانی که بی منطقی و بی عقلی و حماقت این جماعت را ثابت می کند گفتند که ما با داعش نمی جنگیم و اعلام جهاد نمی کنیم چرا که باید منتظر امام زمان باشیم او بیاید و به ما دستور جهاد بدهد! این جماعت که مهر در پیشانی آنها چسبیده است و قرآن را حفظ هستند و نماز شب را هم می خوانند و با قمه بر سر خود می کوبند کاملا تزویر می کنند همان تزویری که مختار ثقفی درباره آن گفت.

این جماعت در زمان حادثه کربلا هم بودند به درخواست نصرت امام زمانشان حسین بن علی (ع) لبیک نگفتند و به امام گفتند شما بروید بجنگید و ما برای شما دعا می کنیم!!! بعضی ها وقتی می بینند این جماعت قمه می زنند میگویند اینها چه نترس هستند خیر برادر من این جماعت آنقدر ترسو هستند که فقط ادعا دارند.

ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم؛ این تشیعی نیست که ائمه(ع) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیعی که بر پایه ایجاد اختلاف، بر پایه‌ تمهید و صاف‌کردن جاده برای حضور دشمن‌های اسلام است، این تشیع، تشیع نیست؛ این انحراف است.» (بیانات رهبر انقلاب/۲۶ مرداد ۹۴)

 اکنون که بحران ایجاد شده توسط دشمنان بشریت یعنی بحران ویروس کرونا در ایران و سراسر جهان منتشر شده است و تمامی کشورها برای حفظ شهروندان خود اقداماتی انجام دادند، کشور عزیزمان ایران دست به اقدامات بزرگی برای حفظ امنیت بهداشت جامعه زده است. رهبر انقلاب امام خامنه ای و همچنین مراجع معظم تقلید توصیه کردند که باید همگی به توصیه های متخصصین حوزه پزشکی و همچنین رعایت بهداشت عمومی جامعه، عمل کرد و با توکل به خدا و توسل به پیامبران اللهی به خصوص پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت، این موضوع شامل تمامی اماکن عمومی که در ان تجمعات صورت میگیرد می باشد، و بنا به توصیه متخصصین حوزه سلامت عمومی و موافقت مراجع معظم تقلید و مسولین، مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (ع) همانند حرم های معصومین در نجف و کربلا به صورت موقت و جهت عدم تجمع افراد و تا کم شدن بحران ویروس کرونا، بسته اعلام شد، اما شاهد هستیم که افراد وابسته به فرقه الشیرازیه ( شیعه انگلیسی ) با مدیریت و هدایت اخوندهای این فرقه انحرافی و در راس انها مرجع خودخوانده این فرقه و فرزندان او، به حرم مقدس حضرت معصومه ع حمله کردند و درب ورودی حرم را شکستند و وارد شدند.

حکایت این جماعت، حکایت همان‌هایی است که با داعیه دفاع از اسلام در برابر بهائیت، در سال ۵۷، بر خلاف پیام امام خمینی مبنی بر عدم برگزاری جشن نیمه شعبان [که در اعتراض به سرکوب مردم توسط رژیم پهلوی صادر شده بود]، با برپایی جشن، موجب تفرقه در بین نیرو‌های مذهبی شدند.

شبهاتی که توسط این فرقه مطرح شده است :

1.علم و دین با هم در تضاد هستند. اگر زنده ماندیم یادتان باشد که دین در مقابل علم زانو زد.

پاسخ

سالیان متمادی علم و دین مانند دو گوهر تابناک برتارک این عالم می‏درخشیدند اما گذشت زمان و آلوده شدن فضای دل و جان انسان، و نشستن غبار غفلت بر روح و روان انسان کار را بجائی رسانید، که دیگر نه تنها این دو امانت الهی مدد کار یکدیگر نبودند، بلکه با ظهور اندیشه‏ها و دستیابی بشر به علوم و فنون جدید بعد از قرون وسطی و با جدا نمودن مسیر آن دو و فاصله انداختن بین علم و دین کار بجائی رسید که در قرن هفدهم با رویاروی قرار دادن علم و دین آتش نزاع بوسیله اصحاب کلیسا و مدافعان علم شعله ور گردید.

1 _ خداوند خالق و هستی بخش تمام موجودات است.و وجودی که عقل کل است دین و علم را برای رشد بشریت قرار داده است .علم به تنهایی ممکن است باعث آسیب به بشریت شود .برای مثال ساخت انواع ویروس ها و موشک و...و تحمیل قدرت علم بر عالمیان .خداوند که عقل کل است و علم و دین از او نشات میگیرد .منبع علم عقل است و دین هم براساس عقلانیت طراحی شده و تمام اجزای آن ارتباط عقلانی و منطقی دارند و البته  بر اساس حکمت باهم مرتبط هستند

2 _ ضدعفونی کردن حرم ها نشانه تضاد علم و دین نیست چرا که خداوند هر چیزی را بهر سببی آفریده است و در دین گفته شده که خوردن الکل به دلیل آسیب هایی که می رساند حرام است اما استفاده ازآن در ضد عفونی و... حرام نیست .آری دین خرافی * شیعه انگلیسی *در تضاد با علم است .

3 _ هرگز دین نگفته است علم و دانشتان را رها کنید و به شفاگرفتن از مقدسات اکتفا کنید. *فیض شفا از طریق ائمه که واسطه بین خدا و بنده هستند به بنده داده می شود و شیعه علی ابن ابی طالب علیه السلام هیچگاه از ضریح شفا نخواسته و نمی خواهد *بلکه دین گفته  است علم و دانش نعمت و رحمت الهی است  و قدردانی از آن ، عمل و بهره گیری از آن است لیکن دانش تنها راه نیست و باید برای سعادت از اسباب مختلف بهره برد. علم، دعا، عمل. که استفاده از اذکار و عوامل ماوراطبیعت در کتب دیگر ادیان و مذاهب هم آمده است.

4 _ در داخل دین هم هیچ موضوع خلاف علم یافت نمی شود لیکن :  دو اتفاق همواره رخ داده

1 _ بدلیل نقص علمی بشر برخی مسایل دین برای ما غیر علمی تصور میشود.                                                            2 _ برخی تبیین های غلط و ناقص از مسایل دینی ، سبب ایجاد  تعارض شده است لذا نمیشودعلم بشر را مبنا قرار داد و دین را با آن سنجید و سپس قضاوت به تعارض کرد چون همان علم ممکن است رد شده باشد.

برای مثال : الکل کشف شده توسط شاگرد امام صادق علیه السلام است.و زکریای رازی الکل را از جهانی که ساخته خداست کشف کرده است .پس کار خلقت کاملا علمی و عقلانی است . و کتاب خدا که منبع اصلی دین است برگرفته از مطالب علمی است که بخاطر علم محدود بشر هنوز کشف نشده اند و هرگونه خطا در علم بخاطر محدود بودن عقل بشر است.

 

2) چرا حرمت اماکن متبرکه واجب است ؟

1.همانطور که در قرآن هم آمده است * سوره حجرات * وقتی میخواهید وارد خانه پیامبر شوید در بزنید و اجازه بگیرید و صدایتان را بالاتر از صدای پیامبر نبرید و اینگونه برای شما بهتر است .حال آنکه یک عده که مزدور و به ظاهر مذهبی در واقع معتقد و پرورش یافته فرقه شیرازی هستند *شیعه انگلیسی *اقدام به شکستن درب حرم مطهر به بهانه اینکه *اماکن مذهبی نباید تعطیل شوند چون خود آنها شفا می دهند* می کنندکه  هدفشان برهم زدن اتحادو  ایجاد تفرقه و وهن مذهب شیعه و تخریب آن در اذهان و تولید خوراک برای دشمنان قسم خورده شیعه است . که قبل به این موضوع اشاره شد.

 2. همانطور که اگر پدر و مادرمان در شهر دیگر باشند برای دیدن آنها و رفع دلتنگی زحمت مسیر را به جان میخریم و به تماس گرفتن و شنیدن صدای آنها اکتفا نمی کنیم و به دیدن آنها می رویم . زیارت قبور مطهر امامان و امام زادگان هم همینطور است . ارتباط معنوی دور و نزدیک ندارد اما در عالمی که با ماده و ظاهر سرو کار داریم حرکت برای زیارت و طواف آثار مثبت مخصوص به خودش را دارد.و برای عالم گیرکردن  شیعه علی ابن ابی طالب وتفکرات مربوط به آن حرکت هم لازم است .اما در چنین برهه زمانی که تجمع باعث شیوع بیماری میشود عقل حکم می کند که درب اماکن مذهبی بسته شود .

3. احادیث و روایات متعدد در مورد فضیلت رفتن به زیارت قبور مطهر ائمه علیهم السلام وجود دارد از جمله:

عن أبى‌عبدالله (ع) قال:

«قال الحسن لرسول الله (ص) : یا أبتِ ما جزاء من زارک؟ قال: بُنى من زارنى حیاً او میتاً او زار ایاک کان حقّاً على الله عَزَّ وجَلَّ أن أزوره یوم القیامة، فأخلّصه من ذنوبه»[1]

امام صادق (ع) فرمود: امام حسن به رسول خدا (ص) عرض کرد: اى پدر! پاداش کسى که شمار را زیارت کند چیست؟ فرمود: پسرم کسى که مرا یا پدرت را در زمان حیات یا مرگ زیارت کند، حق الهى بر گردن من است که آن شخص را در روز قیامت دیدار کنم و از گناهان و عواقب آنها رهایش سازم.

٢.  پیامبر اکرم (ص) فرمود: من ضمانت مى‌کنم که زائر امیرالمؤمنین را از سختى‌ها و نگرانى‌هاى قیامت رهایى بخشم و او را در مقام و مرتبه خودم قرار دهم و همراه خود سازم.[2

 

 

نویسنده : خانم عباس آبادی

 

 

منابع :

_ جعفربن محمد قولویه ، کامل الزیارات ، ص 39 ، ح 3

_ محمد ابن یعقوب کلینی ، اصول کافی ، ج 4 ، ص 579 ، ح 2

_ سایت مشرق نیوز

_ ویکی غدیریون

ارسال نظر


captcha