جمعه 31 فروردین 1403

درخواست ۱۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ از قاضی القضات / دادگاه‌های مهم را علنی و شفاف برگزار کنید

۱۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری علنی و شفاف دادگاه‌های پرونده‌های قضایی مهم و اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌پرده از این دادگاه‌ها شدند.

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری علنی و شفاف دادگاه‌های پرونده‌های قضایی مهم و اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌پرده از این دادگاه‌ها شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری علنی و شفاف دادگاه‌های پرونده‌های قضایی مهم و اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌پرده از این دادگاه‌ها شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای غلامحسین محسنی اژه‌ای
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم؛

پس از خاتمه یافتن اتفاقات و آشوب‌های اخیر، همه چشم‌ها به سمت دستگاه قضایی، منتظر رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های این چند ماه بود. با صدور رای دادگاه‌ها، عده‌ای با تمسک به این احکام، دوباره در آتش اختلافات دمیده و آن را دست‌آویزی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و سیستم قضایی قرار دادند.


در این فضای ملتهب سیاسی کشور، هرگونه تخطی از قانون، چشم‌پوشی از اصول حقوقی، نادیده گرفتن حقوق متهمین، تاثیر پذیرفتن از مقامات سیاسی و امنیتی و یا عدم شفافیت در رسیدگی، توسط هر یک از بخش‌های قوه قضاییه، بهانه کافی را به معاندین نظام اسلامی که مترصد کوچک‌ترین اشتباه در روند این رسیدگی‌ها هستند، خواهد داد؛ تا در جهت مقاصد خود از آن استفاده کرده و به شبهه‌پراکنی بپردازند.

مضاف بر این، عدم اطلاع‌رسانی دقیق از روند رسیدگی به برخی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی گذشته و نامشخص بودن سرانجام آن‌ها در نزد مردم و یا تعویق در اجرای احکام، مانند پرونده‌های محکومین طبری و زنجانی، سوالات و ابهامات زیادی در اذهان عمومی ایجاد نموده و موجب نادیده انگاشتن سایر اقدامات این قوه در مبارزه با فساد گشته است.

در چنین شرایطی، تنها برگزاری علنی و شفاف دادگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌پرده و استفاده از بستر رسانه در جهت تنویر افکار عمومی و استقبال از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان راهگشا خواهد بود؛ لذا از جنابعالی تقاضا داریم با هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه، بالاخص مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، یک پایگاه ثابت اینترنتی، جهت اطلاع‌رسانی دائمی و برگزاری علنی دادگاه‌های پرونده‌های قضایی مهم (مفاسد اقتصادی، جرایم سیاسی امنیتی و سایر پرونده‌های حساس اجتماعی) پایگذاری شود. همچنین نسبت به ایجاد درگاهی جهت بیان نظر و انتقادات صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و بحث و گفتگو میان آن‌ها، اقدامات لازم صورت گیرد.

بسیج دانشجویی، با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، از مجموعه قوه قضائیه درخواست دارد، جهت پاسخگویی به این مسائل و ابهامات در میان دانشجویان حضور یابند و از نزدیک پاسخگوی مطالبات ایشان باشند.

امید است با این قبیل اصلاح رویه‌ها، بستر ایجاد هرگونه شائبه را بسته، اساس مُلک را بر عدل استوار ساخته، و موجبات رضایت‌خاطر مطالبه‌گران و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی را فراهم نمایید.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

۱- بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد
۲- بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
۳- بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا
۴-بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
۵- بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین
۶- بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
۷- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز
۸- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال
۹- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات
۱۰- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم پزشکی
۱۱- بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
۱۲- بسیج دانشجویی پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور
۱۳- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب
۱۴-بسیج دانشجویی دانشجویی دانشکده فنی و حرفه شهید شمسی پور

شناسه خبر: 597 | تاریخ انتشار: یکشنبه 4 دی 1401 - 09:44 | بازدید: 66 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.