پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
در جمع دانشجویان دانشگاه علامه

زاکانی: در شهرداری تهران یک سانت هم شهر نمی‌فروشیم / به ۵ هزار معتاد متجاهر خدمت می‌کنیم

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، علیرضا زاکانی، شهردارتهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز در دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: ۷۵ درصد جامعه ایرانی تا قبل از انقلاب اسلامی غیر شهری بودند. انسان موجود اجتماعی است و جامعه محل حضور و تکامل اوست.  امروز در سال ۱۴۰۲، ۷۵ درصد شهری و ۲۵ درصد روستایی هستند نیازمند بازبینی جایگاه شهر و شهروندان در شرایط جدید هستیم. مسیر شهر را باید به سمت تولید و مولد سازی ببریم و از حالت مصرف گرایی خارج کنیم.  این ایده در شهرداری تهران با عنوان  تهران خانواده استوار کردیم. بیشترین ظرفیت دانشی در تهران است، اما از ظرفیت فناورانه استفاده نمی‌شود. در تحقق ایران قوی مدیریت شهری  برجسته است.

وی افزود: در مدیریت شهری تهران ۲۷  ماه و ۲ روز است که شهردار تهران هستم و مسیری را دنبال کردیم که بر مدار آن ۴ تحول را در پی گرفتیم. تحول اول، تحول درون زاد ناظر به مدیریت شهری است که چشم اندازی برای آن ترسیم کردیم در سال ۱۴۱۰ تهران شهر الگوی تمدن جهان اسلام است.

زاکانی افزود: دومین تحول حوزه فناورانه است، چون بیشترین ظرفیت دانشی در تهران است، اما از ظرفیت فناورانه استفاده نمی‌شود.۲۰۰ هکتار بافت مجموعه پارک ولایت تبدیل به پارک علم و فناوری می‎شود.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران ما یک سانت شهر نمی‌فروشیم، تاکید می‌کنم، تلاش می‌کنیم تعداد پروانه ساخت بالا برودنه تراکم فروشی. تهران تبدیل شده به مجموعه‌ای که ۱۷ درصد آن ناپایدار است. نوسازی تهران تراکم فروشی نیست، در افق طرح جامع تهران باید ده و نیم میلیون نفر جمعیت داشه باشد.

زاکانی ادامه داد: شهرداری تهران به ۵ هزار معتاد متجاهر خدمت می‌کند با قابلیتی که آن‌ها را بسازیم  و به جامعه برگردانیم. مشارکت با نخبگان   یکی دیگر از اصول مشارکتی ماست که ایده مدیریت  را با همه دانشگا‌ها در میان گذاشتیم و مشارکت را بر مدار نخبگان قرار دادیم و خود را در معرض نقد اندیشه برتر قرار  دادیم. ۲۰۸۰ پروژه را در معرض انتخاب مردم قرار دادیم که ۱۴۶۲ را مردم انتخاب کردند.

زاکانی در ادامه  افزود:کمیسیون ماده ۵ برای حل مشکل ۵۰۰۰ پلاک محله کن است، برای حله مشکل نفرآباد، محله ونک، اسلام آباد و برای گلاب دره. در بحث کمیسیون ماده ۵ چرا عده‌ای صدایشان درآمده است؟ چون کمیسیون جایی بوده برای پرونده‌های خاص، اگر بیشتر صدایشان در بیاید من مجبورم  پرونده هایشان را رو کنم. ناراحتند که ۵۰۰۰ خانوار در محله کن توانستند خانه‌های فرسوده خود را بسازند.

شهردار تهران اضافه کرد: ۲۵۰ هزار اتوبوس برقی در قرارداد با چین بسته شده است.

زاکانی در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص حجاب بانان مترو گفت: شهرداری تهران حجاب بان ندارد، ما افراد را تحت عنوان انتظامات مترو داریم که مربوط به نظم و انضباط داخل مترو می‌شود.نیروی انتظامی یک مسئولیت دارد که در لایه اول از بعد امنیتی مترو را تامین کند و لایه دوم با انتظامات ما است. 
انتظامات ما در سکو حضور دارند که اگر مثلا آقایی خواست وارد واگن اختصاصی خانم ها شود مانع شود که کار خوبی هم است.

وی ادامه داد: بسیار دستفروش داریم که باید انضباط آنها محقق شود.بنده نیروهایی که اضافه کردم برای انتظامات بوده. کسانی که تذکر حجاب می‌دهد آمر به معروف است و از مردم است، تذکر می‌دهد برای رعایت قانون، کسی هم حق اعمال زور در این مورد ندارد.

شناسه خبر: 1121 | تاریخ انتشار: سه شنبه 14 آذر 1402 - 08:58 | بازدید: 31 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.