یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

نخستین همایش حافظان دختر قرآن کریم ویژه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور

نخستین همایش یک روزه آموزشی - فرهنگی حافظان دختر قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت علوم صبح روز دوشنبه ۱۰ مهرماه در سالن آمفی تئاتر ستادمرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی،نخستین همایش یک روزه آموزشی - فرهنگی حافظان دختر قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت علوم صبح روز دوشنبه ۱۰ مهرماه با حضور ۴۰۰ نفر از حافظان دختر ( دانشجو) در سالن آمفی تئاتر ستادمرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.

در نوبت صبح و به صورت همزمان سه کارگاه آموزشی و توجیهی برای حافظان قرآن کریم با حضور استاد معتز آقایی در سالن آمفی تئاتر برای حافظان یک تا سه جزء قرآ« کریم، استاد امیرآقایی برای حافظان ۴ تا ۱۵ جزء قرآن کریم و کارگاه جداگانه ای با حضور استاد محمد بحرالعلوم برای حافظان ۱۶ جزء تا حافظان کل قرآن کریم برگزار شد.

همچنین در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و دانشجویان حافظ قرآن دانشگاههای وزارت علوم و وزارت بهداشت در سالن آمفی تئاتر ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و دراین جلسه، حافظان قرآن برنامه ها، انتظارات و پیشنهادات خود را در راستای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ حفظ قرآن کریم در سطح دانشگاهها و توجه و تاکید بر انس با قرآن کریم مطرح کردند و همچنین در این جلسه یک سری برنامه هایی که مرکز قرآن و عترت وزارتبهداشت برای دانشجویان حافظ قرآن پیش بینی کرده است، اعلام شد.

برگزاری کارگاه عمومی با حضور اساتید خواهر حفظ قرآن کریم در حضور دانشجویان حافظ قرآن کریم که در سالن آمفی تئاتر برگزار می شود از دیگر برنامه های تخصصی این همایش یک روزه است.

همچنین یک برنامه محفل انس با قرآن با حضور اساتید حوزه حفظ و قرائت قرآن برای دانشجویان حافظ قرآن کریم تدارک دیده شده که جنبه انگیزشی و تبلیغی و ترویجی دارد.

پخش نماهنگ با موضوع قرآن و عترت، تقدیر از خانواده شهید صیاد خدایی از شهدای مدافع حرم، سخنرانی و اجرای تواشیح و برنامه های گروه سرود دختران و نیز تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته و ممتاز کشور از دیگر برنامه های این همایش یک روزه است.

پایان بخش این همایش که حدود ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و تا اذان مغرب به طول می انجامد، پیاده روی جمعی از دانشجویان حافظ قرآن کریم حاضر در همایش به سمت سر درب دانشگاه تهران در اعتراض به اهانت به هتک حرمت قرآن کریم است که دانشجویان در مسیر این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهای مختلف، بی حرمتی و اهانت به مقدسات و قرآن کریم را محکوم می کنند.

گفتنی است در این همایش بیش از ۷۰ حافظ ۲ تا ۴ جزء، ۴۰ حافظ ۵ تا ۹ جزء، ۵۰ حافظ ۱۰ تا ۲۰ جزء، ۵۰ حافظ ۲۰ جزء تا حفظ کل قرآن کریم حضور دارند.

شناسه خبر: 943 | تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 مهر 1402 - 09:11 | بازدید: 52 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.